Projekt nr FEPK.07.08-IP.01-0022/23 współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus Priorytet nr FEPK. 07. 00 „ Kapitał ludzki gotowy do zmian” programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021 – 2027 Działanie FEPK.07.08 Wsparcie procesów adaptacyjnych i modernizacyjnych pracowników oraz przedsiębiorców
Tytuł Projektu:
Wsparcie podkarpackich pracodawców i pracowników – miejsca office sharing i wsparcie zrównoważonego pod względem płci uczestnictwa w rynku pracy i zwalczanie wszelkich form dyskryminacji
Realizator:
Towarzystwo ALTUM, Programy Społeczno – Gospodarcze
ul. Warszawska 5/7, 35-205 Rzeszów
Partner Projektu
Fundacja Ludzie Umiejętności Kultura
ul. Stanisława Wyspiańskiego 3/45 39-400 Tarnobrzeg
Okres realizacji:
01.04.2024 r.-31.03.2025 r.
Cel Projektu:
Celem głównym Projektu jest promowanie wsparcia na rzecz zrównoważonego pod względem płci uczestnictwa w rynku pracy i zwalczania wszelkich form dyskryminacji oraz zapewnienie dostępu do najwyższej jakości narzędzi służących edukacji pracowników i pracodawców na terenie województwa podkarpackiego oraz zapewnienie rozwiązań mających na celu budowanie równowagi między życiem zawodowym i prywatnym, upowszechnianie wśród pracodawców zarządzania wiekiem i dostosowanie do zmian pracowników w okresie do 31.03.2025r. poprzez:
- a) stworzenie 10 miejsc office sharing, ze szczególnymi preferencjami dla kobiet, osób młodych i starszych, z niepełnosprawnościami, z możliwością zaangażowania w tych obszarach organizacji społeczeństwa obywatelskiego i partnerów lokalnych,
- b) organizację działań promocyjnych i komunikacyjnych – konferencji z zakresu niedyskryminacji i zarządzania różnorodnością dla pracodawców i pracowników,
- c) objęcie 25 pracodawców i ich pracowników szkoleniami i doradztwem w obszarze zarządzania wiekiem i kompetencjami pracowników, z uwzględnieniem preferencji w rozwoju talentów przywódczych kobiet
- d) współpracę, w tym wymianę wiedzy i doświadczeń oraz konsultacje, z partnerami z Ukrainy.
Grupa docelowa:
I. 25 osób chcących skorzystać z miejsc office sharing – pracujący na wszelkiego rodzaju umowach, zatrudnionych na etat, umowy cywilnoprawne, wolontariusze, członkowie i pracownicy organizacji społecznych obywatelskich i partnerzy lokalni, pracujący zdalnie w firmie, której siedziba znajduje się poza miejscem zamieszkania pracownika, pracownicy czasowo przebywający poza miejscem stałego zamieszkania i zatrudnienia, pracownicy tymczasowi, osoby wykonujące okazjonalnie pracę zdalną, samozatrudnieni prowadzący własną działalność gospodarczą, pracujące na umowie B2B, start-upy. Z miejsc office sharing w okresie realizacji projektu skorzysta min. 25 osób a w okresie 2 lat od zakończenia okresu realizacji projektu 35 osób, łącznie min. 60.
II. 25 pracodawców z terenu woj. podkarpackiego i ich 35 pracowników (osoby fizyczne), w tym przede wszystkim: osób starszych, kobiet, osób w wieku 50 lat i więcej, osób w wieku 55 lat i więcej, osób z niepełnosprawnościami, osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób starszych i z niepełnosprawnościami, osób dyskryminowanych i narażonych na dyskryminację w miejscu pracy, osób doświadczających stereotypów związanych z płcią, pracowników organizacji pozarządowych, pracowników przedsiębiorstw. Projekt jest skierowany do pracodawców działających w różnych branżach, mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, organizacji pozarządowych, PES-ów, posiadających jednostkę organizacyjną na obszarze woj. podkarpackiego, które wykazują potrzebę wsparcia w zakresie zrównoważonego pod względem płci uczestnictwa w rynku pracy i zwalczanie wszelkich form dyskryminacji.
Działania:
- Utworzenie i funkcjonowanie 10 miejsc office sharing poprzez wykonanie robót remontowo-budowlanych mających na celu adaptację lokalu oraz zakup odpowiedniego wyposażenia w tym zakupy dostosowujące pomieszczenie dla osób niepełnosprawnościami takie jak:
- plan tyflograficzny
- pętla indukcyjna mobilna
- naklejki bhp -na drzwi wejściowe- na drzwi oszklone
- taśma do oznaczenia szklanych drzwi
- pętla indukcyjna – tabliczka z pismem Braille
- transporter schodowy klasyczny
- W ramach Projektu Uczestnicy mogą skorzystać z następujących form wsparcia:
- Diagnoza potrzeb pracodawców i pracowników w zakresie zrównoważonego pod względem płci uczestnictwa w rynku pracy i zwalczania wszelkich form dyskryminacji. Wsparcie skierowanie do 25 podmiotów i ich 35 pracowników, które wykazują potrzebę wsparcia w zakresie zrównoważonego pod względem płci uczestnictwa w rynku pracy i zwalczanie wszelkich form dyskryminacji, spełniających kryteria formalne z najwyższą łączną liczbą punktów.Czas trwania wsparcia: 3 godziny/pracodawca, łącznie 75 godzin
- Wsparcie pracodawców w obszarze zarządzania wiekiem i kompetencjami pracowników, z uwzględnieniem preferencji w rozwoju talentów przywódczych kobiet – szkolenia. Udział UP w szkoleniach odbywa się zgodnie z diagnozą.
Tematyka szkoleń:
I. Akademia menadżera HR – zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową
– czas trwania 4 dni po 6 godzin dydaktycznych na grupę
– skierowane do właścicieli, kadry zarządzającej, kadr HR, kierowników/-czek działów – łącznie dla 16 osób (2 grupy)
II. LEADING WOMEN – program rozwojowy dla kobiet:
– wzmacnianie kompetencji przywódczych i budowanie skuteczności osobistej
– czas trwania 4 dni po 6 godzin dydaktycznych na grupę
– skierowane do kobiet zatrudnionych w przedsiębiorstwie – łącznie 13 osób (2 grupy)
III. Szkolenie – zarządzanie wiekiem w przedsiębiorstwie – pokolenie X, Y I BABYBOOMERS
– czas trwania 4 dni po 6 godzin dydaktycznych na grupę
– skierowane do właścicieli, kadry zarządzającej, kadr HR, kierowników/-czek działów – łącznie dla 20 osób (2 grupy)
Każde szkolenie kończy się egzaminem i uzyskaniem certyfkatu.
- Wsparcie pracodawców w obszarze zarządzania wiekiem i kompetencjami pracowników, z uwzględnieniem preferencji w rozwoju talentów przywódczych kobiet- doradztwo. Udział UP w doradztwie odbywa się zgodnie z diagnozą. Skierowane do pracodawców, kadry zarządzającej, kadr HR, kierowników/-czek działów.
Tematyka doradztwa:
I. Doradztwo w obszarze zarządzania kompetencjami z uwzględnieniem rozwoju talentów przywódczych kobiet oraz zwiększenia ich udziału w obejmowaniu ról wyższego szczebla:
– czas trwania łącznie 80h zegarowych, średnio 3h/UP, dla 25 UP z 25 przedsiębiorstw
II. Doradztwo z obszaru zarządzania wiekiem, w tym dobór i wdrożenie adekwatnych narzędzi zarządzania wiekiem dostosowanych do indywidualnych sytuacji i potrzeb pracodawcy:
– czas trwania łącznie 80h zegarowych, średnio 3h/UP, dla 25 UP z 25 przedsiębiorstw
- Organizacja działań promocyjnych i komunikacyjnych z zakresu niedyskryminacji i zarządzania różnorodnością dla pracodawców i pracowników – konferencja
Grupa docelowa: 50 osób – pracodawców i ich pracownicy/-ce (po jednym przedstawicielu pracodawcy biorącego udział w projekcie) i osoby, korzystające z miejsc office-sharing. Czas trwania konferencji: 7 godzin
Główne rezultaty:
- Liczba utworzonych i dofinansowanych miejsc office sharing – 10
- Liczba osób, które skorzystały z utworzonych w ramach projektu miejsc office sharing w okresie do 2 lat po zakończeniu okresu realizacji projektu – 60
- Liczba osób, które podniosły poziom wiedzy w zakresie równości K i M dzięki wsparciu w programie – 25
Wartość Projektu:
867 799,70 zł
Wkład własny:
43 389,99 zł
Kwota dofinansowania:
824 409,71 zł
Kwota dofinansowania z Funduszy Europejskich:
737 629,74
#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskie